Ocenenia slovenskej národnej súťaže reklamy Zlatý klinec 2019

image_pdfimage_print

Ocenenia slovenskej národnej súťaže reklamy Zlatý klinec 2019

V piatok 31. mája sa v Bratislavskom Istropolise udeľovali ocenenia za najkreatívnejšiu reklamu Zlatý Klinec 2019. Agentúrou večera sa stala agentúra TRIAD, ktorá získala dva zlaté, sedem strieborných a päť bronzových Klincov a i Grand Prix. Štyri shortlisty sa agentúre nepodarilo premeniť na kov. Zároveň si odnáša 965 bodov do súťaže Agentúra roka.
Ocenenie Filip získal Peter Rajčák, kreatívny riaditeľ z agentúry Effectivity POWERED BY PUBLICIS. Toto ocenenie udeľuje Art Director’s Club Slovensko (ADC) kreatívnej osobnosti za výnimočný prínos v kreativite slovenskej reklamy v uplynulom roku. Art Prix za výrazný umelecký vklad do reklamného diela získal na Zlatom klinci Peter Ehrenberger, ktorý je autorom spotov pre Absolut, Tatra banku, Popradskú kávu, Lindeni, Poštovú Banku, Oriflame, Kaufland, Lidl, Orange, spotov pre Matúša Valla, Bistro, Rexonu a ďalších. V rámci Zlatého klinca 2019 bola už po druhýkrát ocenená Best Non-Profit práca. Cenu, ktorú odovzdáva Slovenská sporiteľňa, získala agentúra Respect APP a združenie Divé maky za kampaň Prijateľní.sk.
Vyhlasovateľom súťaže Zlatý klinec je spoločnosť Ad Awards Association, s. r. o. a odbornými garantmi súťaže sú Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS), Art Director’s Club Slovensko (ADC) a odborný mesačník Stratégie. Do súťaže boli prihlásené práce, ktoré boli zverejnené od 25. mája 2018 do 30. mája 2019, resp. ktoré presahovali aj toto obdobie, ale ešte neboli zaradené do iného predchádzajúceho ročníka súťaže. Súťaží sa v kategóriách vizuál, out of home, craft, design, audio reklama, film, digital, média, promo & activation, kreativita v PR kampani a kampaň. Hodnotenie prebiehalo v dvoch kolách, kde sa práce museli klasifikovať do Long listu v online hlasovaní a následne do Short listu po prvom zasadnutí poroty. V druhom kole boli hodnotené práce bodovým systémom od 1 do 10 bodov. Ocenením sú zlaté, strieborné a bronzové klince. Laureátov zlatých klincov a grand prix Vám časopis Marketing Science and Inspirations prináša v nasledujúcom prehľade.

Výsledky súťaže

Vizuál
práca Playbook, agentúra HEADS, klient KK Bagala

Out of home
Zlatý klinec nebol udelený

Craft
práca Legenda o kamennej ovci, agentúra Mullen Lowe GGK, klient Knauf Insulation
práca The Gift, agentúra Oliver Agency, klient Miklosko Fashion Design
práca YEME Papierové ilustrácie pre papierový časopis, agentúra PEKNE & DOBRE, klient Slovenský potravinársky priemysel, a. s.

Design
práca Hurban Legend, agentúra GunPowder, klient Heineken Slovensko, a. s.
práca SmartFolder, agentúra MUW Saatchi & Saatchi, klient ČSOB

Audio
Zlatý klinec nebol udelený

Film
Zlatý klinec nebol udelený

Digital
práca Aplikácia s odmeňovaním za zodpovedné šoférovanie, agentúra Elite Solutions, klient O2 Slovakia

Klasické média
práca SmartFolder, agentúra MUW Saatchi & Saatchi, ČSOB

Promo & Activation
práca SmartFolder, agentúra MUW Saatchi & Saatchi, ČSOB

Kreativita v PR kampani
práca Slovensko žije všetkými farbami, agentúra TRIAD Advertising, Pernod Ricard Slovakia

Kampaň
práca Slovensko žije všetkými farbami, agentúra TRIAD Advertising, Pernod Ricard Slovakia (zlatý klinec a grand prix)