Súťaž FLEMA Media Awards 2015

image_pdfimage_print

Súťaž FLEMA Media Awards 2015

Organizátori súťaže FLEMA usporiadali tento rok už jej desiaty ročník. FLEMA je jediná súťaž v Čechách a na Slovensku, ktorá sa zameriava na mediálne kampane a využitie jednotlivých mediatypov. Vďaka tomu umožňuje porovnanie úrovne mediálneho plánovania a inovatívnych komunikačných stratégií v oboch krajinách. V ďalšom texte uvádzame bližšie informácie, ktoré nám poskytli organizátori súťaže.

MSI_341_FIG1

Mediálne kampane prihlásené do súťaže boli posudzované v 6 kategóriách: najlepšie využitie TV, najlepšie využitie digitálnych médií, najlepšie využitie OOH, najlepšie využitie rádia, najlepšia kampaň a najlepšia malá kampaň. V rámci jednotlivých kategórií sa do užšieho výberu prebojovali: najlepšie využitie TV (Jägermeister – Nehejtuj, fandi jako meister / Kaspen/Jung von Matt (cz) a kampaň KB G2 – Hlava rodiny / PHD (cz)), najlepšie využitie digitálnych médií (AXE – Etiketa 21. století /PHD (cz)), najlepšie využitie OOH (Coca-Cola – Santova baliaca stanica / Starmedia Co. (sk); Obědy pro děti – Pomozte nám nakrmit děti jídlem a láskou / Comtech Group (cz) a kampaň Volkswagen – Mluvící Golf Sportsvan / Kaspen/Jung von Matt (cz)), najlepšie využitie rádia (BeBe Dobré ráno – Ranní vítězství /CARAT Czech and Slovak Republic (cz+sk) a kampaň RADOX – Slávik / PHD SK (sk)), najlepšia kampaň (Milka – Poslední kousek /CARAT Czech and Slovak Republic (cz+sk); Strongbow – Evelyn je strong / MADE BY VACULIK (sk) a kampaň Vodafone Czech Republic a. s. – Trosečníci na D1 / OMD Czech (cz)) a v poslednej kategórii najlepšia malá kampaň (Darujte Vianoce – Dobronoši / CARAT Slovakia (sk) a kampaň RWE Gas – Hrejivé Vianoce / Starmedia Co. (sk)).

V rámci tohtoročného jubilejného ročníka súťaže bola ocenená aj dlhodobá výkonnosť agentúr na poli kreatívneho prístupu k tvorbe mediálnych kampaní. Na základe výsledkov v jednotlivých ročníkoch súťaže boli tento rok výnimočne vyhlásené najúspešnejšie agentúry z každej krajiny ako Česká agentúra desaťročia a Slovenská agentúra desaťročia. V každej krajine bolo niekoľko agentúr, ktoré na toto ocenenie mohli siahnuť. Konkrétne išlo o týchto top 5 agentúr po 9. ročníku zoradených podľa abecedy v Českej republike: MEC Czech, Mediacom Praha, MindShare (CZ), OMD Czech a Starcom MediaVest Group a na Slovensku: Carat – Slovakia, digita.sk, MADE BY VACULIK / VACULIK ADVERTISING, MEC Slovakia a Starmedia.

Víťazi 10. ročníka súťaže Flema Media Awards boli vyhlásení na slávnostnom galavečere 22. októbra 2015 na novej domovskej scéne súboru La Putyka v Prahe. V piatich kategóriách zvíťazili české kampane a iba v jednej slovenská. Víťazmi jednotlivých kategórií sa stali:  najlepšie využitie TV (Jägermeister – Nehejtuj, fandi jako meister / Kaspen/Jung von Matt (cz)), najlepšie využitie digitálnych médií (AXE – Etiketa 21. století /PHD (cz)), najlepšie využitie OOH (Volkswagen – Mluvící Golf Sportsvan / Kaspen/Jung von Matt (cz)), najlepšie využitie rádia (BeBe Dobré ráno – Ranní vítězství /CARAT Czech and Slovak Republic (cz+sk)), nejlepšia kampaň (Vodafone Czech Republic a. s. – Trosečníci na D1 / OMD Czech (cz)) a v kategórii nejlepšia malá kampaň (RWE Gas – Hrejivé Vianoce / Starmedia Co. (sk)). Okrem toho bola udelená aj cena Grand Prix, ktorú vyhrala kampaň Vodafone Czech Republic a. s. – Trosečníci na D1 / OMD Czech (cz).
Špeciálne ocenenie Česká agentúra desaťročia a Slovenská agentúra desaťročia získala v Čechách mediálna agentúra Starcom MediaVest Group a na Slovensku Starmedia. Spomedzi českých agentúr sa na druhom mieste umiestnila Mediacom Praha a na treťom mieste MEC Czech. Druhou ocenenou slovenskou agentúrou sa stala MEC Slovakia a treťou digita.sk.
Organizátori súťaže vyhlásili súčasne inovatívnych zadávateľov kampaní, kde na prvom mieste skončil Vodafone Czech Republic, na druhom mieste Mondelez International a na treťom mieste Volkswagen. Podobne boli vyhlásené aj inovatívne agentúry. Prvé miesto obsadila agentúra Kaspen/Jung von Matt, druhé miesto OMD Czech a tretie miesto PHD ČR.
Všetky víťazné kampane si je možné pozrieť na webovej stránke súťaže www.flema.cz alebo v ročenke FLEMA, ktorá vychádza v druhej polovici novembra.